Matbloggstoppen

tisdag 19 maj 2009

Kikärtsbiffar

Layout

Eftersom jag idag köpt färsk koriander passade jag på att göra dessa kikärtsbiffar. Receptet var till stor del snott från "200 gröna rätter".



2 burkar kikärter
1 liten gul lök
2 vitlöksklyftor
1 ägg
1/2 dl slätbladig persilja
1/2 dl färsk koriander
2 tsk malen koriander
1/2 tsk bakpulver
1 tsk salt

Kör alla ingredienser i en matberedare. Forma till åtta biffar och stek i några minuter på varje sida.

Blandade till en sås på yoghurt, dill, gräslök, vitlök och lite salt. Serverade med broccoli och kokt potatis.

2 kommentarer:

  1. Mums, mums. Det ska jag prova. Många kramar från Annika

    SvaraRadera
  2. Ännu bättre är Röda bönburgare med cheddar. Det är nog mitt favoritburgare recept. Du får hålla ögonen öppna, lägger ut det på bloggen nästa gång jag gör dem!

    SvaraRadera