Matbloggstoppen

lördag 30 maj 2009

Pastasallad



När det är så varmt väder som det varit idag är den perfekta lunchen en god pastasallad! Denna sallad avnjöt jag på balkongen, men jag slår vad om att den smakat mycket bättre på en picknick.

Eftersom jag hittade på den efter vad jag hade hemma så har jag inga mått, jag bara kastade i allteftersom.

pasta
kikärter
solroskärnor (alltid gott i sallad! jag hade inga rostade, men det funkar faktiskt att använda dem som de är också)
morot (gott att skala ned med potatisskalaren)
grön paprika
fetaost
majs
körsbärstomater
röd lök

Rörde ihop en dressing på kallpressad rapsolja, rödvinsvinäger, dijonsenap och italiensk salladskrydda. En sallad måste enligt min åsikt ALLTID dressas. Min kompis Emma är en av mina matinsperatörer (och jag tror att det utbytet är ömsesidigt!). Hon är en jäkel på sallad. Vårt utbyte började med att hon gick på en vegetarisk matlagningskurs för mig - som alltid resulterade i att vi drack massor av vin.

För lite extra protein lade jag till ett ägg vid sidan om och en klick hummus. Jag gjorde en sats till häromdagen eftersom jag fick mersmak efter att ha gett bort en sats i present. Denna gång gjorde jag med spiskummin för att dubbelkolla att jag fortfarande tycker att det är bättre utan spiskummin. Jag hade rätt, det är bättre utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar