Matbloggstoppen

tisdag 23 augusti 2011

GI Knäckebröd



Jag har själv aldrig försökt med GI, men det är inget fel med att prova ett GI recept tycker jag! Detta recept fick jag av min kompis Catherine, och jag har sett det tidigare i matbloggssammanhang. Gott var det! Och superenkelt. Håller med Catherine, hon hävdar att det är godare att äta som snacks än att ha pålägg på det.

2 dl dinkelmjöl fullkorn
1 dl solroskärnor (alt 1/2 solroskärnor 1/2 pumpa)
1 dl sesamfrö
½ dl linfrö
2 tsk flingsalt
½ dl rapsolja
2 dl kokande vatten (alt kallt vatten för tunna bröd)

Blanda allt och slå på vattnet.

Bred ut smeten på ett bakplåtspapper på en plåt. Lägg ett bakplåtspapper över och kavla för jämna och tunna bröd.

Grädda i 150 grader i 50 - 60 min i nedre delen av ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar