Matbloggstoppen

fredag 29 juli 2011

Pasta med paprika och fetaost



Detta recept har jag bloggat om förut upptäckte jag när jag googlade på rubriken för att lätt kunna kopiera det istället för att skriva ner hela receptet. Never mind, för förra gången gjorde jag det med fel ost så nu kommer det här istället i sin rätta form. Väldigt gott faktiskt, jag älskar citron i mat. Recepet är taget från www.dn.se och är för två personer.

200 g pasta
1 liten gul lök, hackad
1 finhackad vitlöksklyfta
2 röda paprikor i tärningar
1/2 buljongtärning
1 dl vitt vin (jag använder alltid matlagningsvin)
1/2 dl svarta oliver
100 g fetaost
svartpeppar
basilika
raspat citronskal

Koka pastan.

Fräst vitlök, lök och paprika tills löken blivit genomskinlig och paprikan mjuk. Tillsätt buljong och vin. Reducera till halva mängden vätska är kvar. Blanda i oliverna och fetaosten. Peppra. Blanda med pastan och strö över raspat citronskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar