Matbloggstoppen

tisdag 2 februari 2010

Bönbiffar



Som ni vet vi det här laget är jag alltid pigg på att prova olika recept på biffar och det som är så oerhört viktigt är att de ska hålla ihop bra! Det gjorde dessa så jag var jättenöjd med receptet. Receptet är taget från www.arla.se. Kan inte påstå att det smakade så mycket av chilin, så nästa gång kanske jag kör med naturell keso istället. Vågade inte smaksätta dem med muskot, det skippade jag helt. Du kanske är modigare än mig?

1 burk kokta kidney bönor, 400 g
2 krm riven muskotnöt
1 krm svartpeppar
1 ägg
1/2 tsk salt
1 dl finhackad purjolök
1 tsk strösocker
125 g cottage cheese, KESO® chili
1 dl ströbröd
1/2 dl finhackad persilja
smör
2 tsk fransk senap

Mixa bönorna med ägget. Blanda purén med purjolök, cottage cheese och persilja. Smaksätt med senap, kryddor, salt och socker. Tillsätt ströbrödet och låt svälla ca 10 min. Forma till 8 biffar. Stek dem på medelvärme i smör i en stekpanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar