Matbloggstoppen

lördag 6 juni 2009

Pasta med paprika och fetaost



Vi köpte en fritös i veckan och Matt ville väldigt gärna ha något friterat till kvällsmat. Eftersom vi inte hade så mycket som kunde friteras hemma och ingen av oss ville gå till affären så fick det bli något som vi hade hemma. Detta receptet hittade jag i min receptbok och faktiskt hade vi alla ingredienser till det. Upptäckte dock att fetaosten hade blivit dålig så jag bytte ut den mot halloumiost istället. Tror det hade passat bättre med fetaosten, men det var gott ändå!

Receptet tror jag att jag tagit från www.dn.se och receptet är baserat på två personer.

200 g tagilatelle
1 liten gul lök, hackad
1 finhackad vitlöksklyfta
2 röda paprikor i tärningar
1/2 buljongtärning
1 dl vitt vin (jag använder alltid matlagningsvin)
1/2 dl svarta oliver
100 g fetaost
svartpeppar
basilika
raspat citronskal

Koka pastan.

Fräst vitlök, lök och paprika tills löken blivit genomskinlig och paprikan mjuk. Tillsätt buljong och vin. Reducera till halva mängden vätska är kvar. Blanda i oliverna och fetaosten. Peppra. Blanda med pastan och strö över raspat citronskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar