Matbloggstoppen

lördag 27 juni 2009

Vita chocolate chip cookies



Som ni kanske har sett på bloggen så letar jag forfarande efter det allra bästa chocolate chip cookies receptet. Detta kommer väldigt nära. Jag tror att jag gillar chocolate chip cookies så mycket eftersom de smakar lite salt. Och salt gillar jag.



Detta recept har alltid varit så bra eftersom kakorna blir så lika bilden i kokboken. Det blev de givetvis inte denna gång. Osäker vad som inte blev helt rätt, men jag publicerar bilden ändå eftersom ni kanske inte har denna kokbok och inte vet hur de faktiskt ska se ut!

125 g rumstempererat smör
125 g råsocker
1 ägg, lätt uppvispat
200 fint vetemjöl
en nypa salt
125 g vitchoklad, hackat
50 g paranötter (jag använde valnötter)

1. Sätt ugnen på 200 grader. Blanda smör och socker tills krämigt. Tillsätt ägget lite i taget.
2. Tillsätt mjöl och salt och blanda. Vänd i choklad och nötter.
3. Droppa ut degen på plåt i klickar.
4. Grädda i 10-12 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar