Matbloggstoppen

onsdag 2 september 2009

Purjopaj med svamp och tomater




Paj kan man faktiskt kasta ihop lätt efter en överblick av vad man har i kylskåpet. Här stekte jag en purjolök, lite champinjoner och lade ned i ett pajskal. Sedan tillsatte jag två urkärnade tomater som jag delat i mindre delar. Hällde på en blandning av två ägg, två deciliter mjölk och lite salt och peppar. Strödde på ett par deciliter riven ost. Gräddade i 225 grader i 30 minuter. Klart! För recept på pajskal, se tidigare inlägg på bloggen under "Paj".

1 kommentar:

  1. Hej! Det där såg gott ut! Nu har jag letat som en galning efter din blogg! Fick den ju efter Berlin på jobbet, men har glömt att sända länk hem. Och det är först nu jag har tid att kolla. Pju, va mycket det fanns att göra på måndagen! Nu ska jag gotta runt här, tror jag ska prova att göra biff på kidneybönor till min dotter idag!

    Ha det gott! Ulrika i Ragunda.

    SvaraRadera