Matbloggstoppen

söndag 11 oktober 2009

Svampquesadilla



Detta recept på svampquesadilla mailade en arbetskamrat till mig i fredags. Perfekt fredagsmat tyckte jag, speciellt eftersom Hemköp hade extrapris på tortillabröd. Jag tyckte det var gott, men min ett och ett halvt åring var inte så imponerad. Jag tror inte att hon gillar koriander.

Jag fick ändra lite måtten på ingredienserna annars fick inte jag det till att räcka till fyra portioner...

2 vetetortillas
400 g potatis, skalad
400 g champinjoner
200 g cheddarost, grovriven
6 msk färsk koriander, hackad
3 msk vegetabilisk olja
salt


1. Sätt ugnen till 100°C. Koka potatisen.

2. Skär champinjonerna i bitar och fräs svampen i smör tills vätskan kokat bort.

3. Mosa potatisen grovt, blanda med svamp, ost, koriander och olja. Fördela blandning på en vetetortilla, lägg på en till och skär i tårtbitar.

4. Stek dem gyllenbruna i olja på båda sidor. Lägg över dem på en plåt och grädda i ugnen tills osten smält.

2 kommentarer:

  1. Har många gånger tänkt att jag ska göra Quesadilla, men sen har det aldrig blivit av. Ditt recept ser väldigt gott ut (utom koriander). Måste jag testa snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Då tycker jag att du ska skippa detta recept, tyckte det var koriandern som gjorde det...

    SvaraRadera