Matbloggstoppen

torsdag 24 mars 2011

Linsbiffar



Beklagar blogguppehållet men jag har varit sjuk i flera dagar. Kommer inte ihåg när jag var så risig senast faktiskt. Nu är jag dock på fötterna igen här!

Detta var mitt allra första recept på vegetariska biffar. Ingen aning om vad recept kommer ifrån. Gjorde de mycket när jag pluggade för en herrans massa år sedan. Nu har jag inte gjort dem på länge eftersom jag tenderar att söka efter nya recept hela tiden! Dessa biffar är tunna, de är mer som en smet som man klickar ut i pannan.

2 dl kokta röda linser
1 ägg
1/2 dl mjöl
1 finhackad liten gul lök (som jag uteslöt eftersom resten av familjen verkar vara så känslig mot rå lök)
3 pressade vitlöksklyftor
salt, peppar

Rör till en smet och klicka ut i en stekpanna. Stek några minuter på varje sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar