Matbloggstoppen

onsdag 19 oktober 2011

Paj med ruccola och cheddar



Men herregud, jag har fortfarande inte bloggat om det perfekta pajskalet! Men ni ser på bilden vad snyggt det är va? Nästa gång jag gör paj ska jag få ta kort på alla moment och lägga ut på bloggen. Ni får påminna mig om jag glömmer igen :)

Denna paj var sambon väldigt förtjust i. Jag tyckte nog att löken tog över lite för mycket, så den får betyg godkänd men kommer inte upp på någon favoritlista. Receptet har jag tagit ur "Vegetarian Living", en engelsk vegetarisk tidning. Den är inte lika bra som "Cook Vegetarian" som jag prenumerar på, men visst är det roligt att det finns flera vegetariska tidningar! I Sverige har vi ju tyvärr inte någon...

1 msk olja
4 lökar, fint skivade
3 ägg
1 1/2 dl grädde
2 msk slätbladig persilja
50 g ruccola
100 g cheddar

1. Stek löken tills den är mjuk och har lite färg. Låt svalna. Häll ut i pajformen på pajskalet.
2. Blanda ägg och grädde, tillsätt persilja, ruccola och cheddar. Salta och peppra. Häll detta över löken.
3. Grädda i ugnen i ca 20-30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar