Matbloggstoppen

måndag 10 oktober 2011

Rödbetsbrownies



En av mina absoluta favorit TV-personligheter är Hugh Fearnely Whittingstall. Jag älskar den mannen, så enkelt är det. Har inte provat något av hans recept förut men när jag såg att han blandade ner rödbeta i en brownie kände jag att jag måste testa detta. Ett av de bästa recepten på brownie jag har testat. Så himla goda. Så himla saftiga. Så de tog slut. Snabbt.

250 g smör
250 g mörk choklad
250 g socker
3 ägg
150 g mjöl
1 tsk bakpulver
100 g valnötter (jag skippade detta)
250 g kokt puréad rödbeta

Ugn 175 grader.

Lägg bakplåtspapper i en 20 x 30 cm ugnsform.

Smält smör och choklad.

Vispa ägg och socker poröst. Blanda ner choklad/smörblandningen. Vänd ner mjöl och bakpulver samt valnötter och rödbeta. Häll blandningen i formen.

Grädda i 20-25 minuter. (Jag fegade lite och gräddade i 25 minuter, nästa gång tar jag ut dem efter 20 minuter.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar